Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

05 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

Op het zuidelijk halfrond gaat de zon van rechts naar links ipv links naar rechts zoals wij het gewend zijn. De auto's rijden links ipv rechts. Is toch even wennen.

De reis soepel verlopen. Bloed, zweet en tranen, Gooische vrouwen 1 en 2 en de landing werd al weer ingezet. Wel meteen een domper! Esmee heeft haar iPod in het vliegtuig laten liggen.
Meteen kennis gemaakt met Carlos, onze chauffeur, die onze de hele week begeleid in zijn landrover. Hij rijdt ons niet alleen van logde naar lodge, hij doet ook alle gamedrives. Meteen naar ons hotel vlakbij arusha. Nachtje geslapen in een hobbit huisje, ontbijt en meteen op pad naar lake Manyara, ongeveer 2,5 uur rijden. Oneindige vlaktes steppe en toendra's, glooiend landschap met kilometers lange vergezichten. Langs de weg nomaden van Tanzanianen met kleine kuddes vee. Tanzania heeft 120 stammen waarvan de masai ongetwijfeld de bekendste. Jongens van 15 jaar in de masai ondergaan een drie maandenlange ontgroening, waarbij ze, in het zwart gekleed en hun gezichten wit geverfd, onder begeleiding op pad gaan zonder hun ouders. We kwamen er onderweg enige tegen.
Tegen 12 uur in de lodge aangekomen, lunch genoten en daarna zwemmen in het bad met een fantastisch uitzicht vanaf de rots over het lake Manyara nationale park met op de achtergrond het gigantische meer. Na een frisse duik wilden we even zonbruinen, toen er plotselings een baviaan op de rand vh zwembad klom. Gevolgd door de rest van zijn familie. Onze familie meteen in rep en roer; snel foto's gemaakt en wessel er via de tuinen langs de lodges er op af. Freek in het wild!! Nu snel omkleden en om half 4 naar de auto voor een game drive in het national park. Carlos had ons al geïnformeerd dat deze gamedrive een ' opwarmertje' was in voorbereiding wat ons de komende dagen te wachten staat in de serengeti en de ngorogoro krater. Zeg maar colletje van de vierde categorie dus vandaag.
Leek in het begin ook wel te kloppen.' Slechts' wat aapjes het eerste half uur. Maar al snel keerde het tij, plotseling een olifant die de hoek om kwam, gevolg door
nog een olifant, en nog een.. Twee minuten later zes olifanten die een kwartier rond onze auto cirkelden. Gelukkig niet gestoord door andere safari auto's!! Geweldig. Kinderen staand in de auto kijkend uit het open dak!!
Hierna zebra's, giraffen, buffels en gnoes gezien.
Om een uur of zes bij een lichte schemering weer naar het begin van het park gereden. Prachtig landschap bij een ondergaande zon. Wat is Afrika mooi..

• 05 Juli 2015 - 21:25

Esther:

Hoi lieverds,

Wat een ervaringen kunnen jullie nu al delen!!
    Gaaf zeg.
    Geniet van het mooie Afrika.

Veel liefs uit Anstelveen XXX

• 05 Juli 2015 - 21:47

Anneke :

Wat en mooie foto's en mooiweer ook nog lekker voor de kinderen en mooie dieren gezien liefs van (0)ma

• 05 Juli 2015 - 22:40

Metha:

Lieve buurtjes,
    Zo ben je in de Bernhardstraat en zo zit je midden in het prachtige Afrika! Wat een ervaring!
    Groetjes van Teo en Metha

• 05 Juli 2015 - 22:46

Anna:

Gaaf El, leuk dat we op deze manier mee kunnen genieten, en Ipod....daar heb je toch geen tijd voor in zo`n prachtig land.Geniet, op naar de volgende verslagen.X

• 05 Juli 2015 - 22:52

Opa Hans En Oma Trudy:

we genieten van jullie mooie verslagen. De foto's zijn schitterend .
    Geniet lekker van deze mooie Afrikaanse rondreis.
    Opa Hans en Oma Trudy. xxx

• 05 Juli 2015 - 23:07

Bianca :

Wat geweldig zeg! En wat heerlijk voor jullie om dit samen me te maken. Dikke kus

• 06 Juli 2015 - 00:13

Vera:

jeetje en dat al de eerste dag! Nou ben benieuwd naar alle verhalen die nog gaan komen! Super!!!!

• 06 Juli 2015 - 07:38

Jack & Nicole:

Wat ziet dat er geweldig uit..

• 06 Juli 2015 - 09:29

KarinRozemeijer:

Lieve allemaal,

Wat een belevenis nu al.
    Geweldig!!!!.
    Geniet.
    XX van ons.

• 06 Juli 2015 - 13:21

Greet:

klinkt super gaaf! Trouwens leuk geschreven, onderhoudend. Wacht gespannen op de volgende versie. Ondertussen veel plezier. Xx

• 06 Juli 2015 - 13:33

Manon:

Wauw!!!!!!!! xx voor allemaal!

• 06 Juli 2015 - 14:19

Ria Peters:

Hallo buurtjes,
    Wat leuk om zo ook een beetje mee te mogen!!!!!!x

• 06 Juli 2015 - 19:27

Jon:

Super cool

• 06 Juli 2015 - 22:59

Marielle:

Jeetje wat een mooie foto's! Leuk om te lezen wat jullie beleven! X

• 07 Juli 2015 - 07:39

Paul:

Wat een geweldige start. Direct piek-ervaring! Dat belooft een hoop goeds en een fantastische periode.
    Ik ben benieuwd of jullie ook de rode gekrulde ruwharige zebra-kameleon-sprinkhaan gaan tegen komen. Deze schijnt veel voor te komen in nachtkastjes van hotels die er overdag niet staan. Veel plezier!

• 07 Juli 2015 - 15:35

Lia:

Wohhhhhh wat een belevenissen nu al met bijbehorende foto's.
    Genieten met volle teugen .
    En mooi om te volgen.
    groet Lia