Quad biken - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Quad biken - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Quad biken

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

20 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

Bij een veiling van de hockey club kocht ik een paar jaar geleden een mooi kavel. Een middag 4 weel drive in het zand bij IJmuiden. De kavel was ingebracht door mijn vriend Rob Elsinga die toentertijd noch een landrover had. Die is nu vervangen door een luxe BMW waar de laatste weken 2 keer de gehele navigatiesysteem gestolen is. Toen Peter opperde om vandaag te gaan quad biken dacht ik bij mij zelf meteen terug aan de rijervaringen die ik heb opgedaan op een zondagmiddag in de kuil in IJmuiden.
Één minpuntje is dat de lodge alleen toestaat dat volwassenen op de quad rijden. Wimpie paste smiddags op de kids, en om kwart voor vier gaan Ellis en ik met Peter op pad met de quads. We doen dit bij een stuk zandduin dat we in de verte vanuit onze lodge kunnen zien. Een soort thuiswedstrijd dus. Ellis haar RayBan op en wapperende blonde haren. Op het vakke stuk vol gas en na 15 minuten de duinen op. Even oefenen en we gaan als een speer. Ondertussen genieten van alle mooie landschappen om ons heen. Met één hand aan het stuur en in de andere hand video's makend met de iPhone knallen we ruim een uur lang met zijn drieën door namibie. Wimpie heeft de kids belooft dat we in swakopmund ook met de kids kunnen quad rijden. Wordt dus vervolgd.
In de ochtend voor het motor geweld slapen we uit. We ontbijten om 8.30 . Omdat we gister al om 9 uur in lagen was ik om 6 uur al wakker. Door het glas in het plafond keek ik naar de hemel en zag zowaar een paar wolken. Ik doezelde weer wat in, en toen ik om 7 uur opstond was het weer onbewolkt. Fata morgana mischien? We maken in de ochtend met de range rover een tocht door de bergen bij ons in de buurt. In plaats van de rotsen steeds van een afstand te aanschouwen, gaan we er nu off Road naar toe. De kids klauteren op de prachtige graniete rotsen en we maakten mooie foto's van de oryxen. Om twaalf uur zegt Peter dat we terugrijden om bij de lodge te gaan lunchen. Dit was niet de waarheid. Ondertussen waren er twee dames van de lodge, Fatima en Anna, ons gevolgd met een andere auto en hadden ergens vlak bij de rotsen een pickincktsfel gedekt en een warme lunch voor ons gemaakt. Dus bij de derde boom links stuitten we ineens op een wit gedekte tafel met 6 stoelen. Inclusief wijn en lekkere dranken. Wat een verrassing. De gasplaat ging aan en er werd voor ons gebakken. Dit tafereel hebben we ook eens meegemaakt in de Wachau in Oostenrijk bij onze wijnvrienden Michi en Hansi Moellner!!!
Weer een heerlijke dag. Morgen vroeg op voor een 6 uur lange tocht naar de kust: Walvis Bay en Swakopmund, het meest zuidelijk gelegen Duitse Noordzeestrand. Ik zeg schwarzwalder kirschtorte, weizenbier und wuerstle, wir sind unterwegs!!!

  • 21 Juli 2015 - 11:02

    Henrietta :

    Hi Goudsblom family
    Wow what fantastic photos .Looks amazing and want a wonderful adventure for you all but especially the kids .Henrietta

  • 21 Juli 2015 - 19:30

    Anneke :

    Wat is die Quad bikken gaaf mooi om te zien en de foto's zijn ook weer leuk en de dames tafel deken en Peter koken goede kook .wij hebben ook mooi weer genieten .weer en mooi verslag Robin groeten van(0) Ma Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2015

De laatste dagen

09 Augustus 2015

Afscheid

08 Augustus 2015

Laatste paar dagen

07 Augustus 2015

Mauritius

03 Augustus 2015

Kaapstad
Ellis

Familie Goudsblom gaat op reis naar Afrika. Van 4 juli tot en met 12 augustus.

Actief sinds 16 Juni 2015
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 16519

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: