Anke's wondermiddel - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Anke's wondermiddel - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Anke's wondermiddel

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

23 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

Ballonvaart, helikoptervluchten, 2 motorige citations, zo'n beetje de hele Lufthansa vloot, triple 7 en 747. Al vloog ik pas voor de eerste keer toen ik 21 was, ik heb het aardig goed gemaakt. Één toestel heb ik nooit willen vliegen:een Cessna met een propellor. Notaris Feikema heeft me al een paar keer uitgenodigd, maar ik durf het niet aan. Gisteren een uitzondering gemaakt. Een scenic flight van ruim 2 uur over Namibië. Smiddags om 3 uur op de luchthaven van swakopmund onze piloot Martin ontmoet. Gelukkig een Duitse piloot!! We vlogen met zijn vijven plus piloot een uur lang over de zanduinnen, de canyon en vlogen op sossusvlei. Daarna terug maar de kust en via de kustlijn terug. We vlogen over 2 scheepswrakken, flamingo's en zeerobben. De piloot deed nog wat stunts en toen weer veilig geland. Wat een ervaring. Eline weet nu zeker dat ze stewardess wil worden. Ze zat voorin bij de piloot. Denk toch dat ik Feikema nog maar eens ga bellen. Straks meer..
Ik kom er net achter dat ik per ongeluk het verslag van gister heb gewist. Eergisteren bij swakopmund quad Bike gereden met de kids en s'avonds bij jetty 1905 aan de pier gegeten. Gisteravond Anke, de vriendin van wimpe ontmoet. Op de ochtend voor de vlucht zijn we naar walvis baai gereden. Dit is de één na grootste stad van Namibië. 55 duizend inwoners. Walvis baai klinkt exotisch maar is het niet. Het Rotterdam van namibie! Een flinke haven, blijkbaar de grootste van geheel zuidelijk deel van Afrika. We rijden langs het huis van wimpie, en daarna gaan we op de catamaran boot waar Anke, de vriendin van wimpie, de vaartocht begeleidt. Het weer is kil, het regent licht. We voelen ons alsof we in IJmuiden staan. De tocht is leuk maar niet bijzonder. We zien pelikanen en duizenden zeehonden, maar walvissen en dolfijnen helaas niet. De brunch aan boord is lekker, oesters en calamari!! In de avond gaan we eten bij cuckie's pub. Eerder een Ierse pub dan een Duitse tent. We eten heerlijke stadion platter. Esmee heeft al maanden last van een ruwe bovenlip. Ze zit steeds met haar tong boven haar lip dus het gaat maar niet over. Van Anke kreeg ze gisteren een potje met zalf. Wat denk je vanochtend, ruwe lip bijna weg!! Dank je Anke! We zijn meteen naar de apotheek gegaan en 3 potjes ingeslagen.
Vanochtend rijden we weg uit swakopmund. De jassen kunnen weer in de tassen. We rijden eerst een stuk langs de kust naar het noorden. We komen weer langs een scheepswrak. Dit stuk heet dan ook de sceleton coast. Hier liggen meer dan 180 grejgistreerde scheepswrakken. De meeste natuurlijk onzichtbaar. In vroegere tijden waren de woeste Atlantische kust gecombineerd met dagelijkse mist funest voor vele schepen. We rijden richting het oosten en gaan weer richting woestijn. Ruim een uurtje naar UIS waar we lunchen. Wimpie is hier getogen. Het is een kleine nederzetting met 50 woningen. Kinderen eten tosti, Ellis omelette en ik een heerlijke burger. De omgeving is hier vlak en er zijn weinig bergen

• 23 Juli 2015 - 22:13

Hans Goudsbom:

De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
    Meerdere malen heeft de notaris gevraagd " Robin wanneer ga je mee
    in me Cessne " Je antwoord was steeds neen !
    En zie nu , ver weg van huis stap je samen met Ellis en de kinderen aan boord.
    Wat een mooie opname van deze bijzondere vlucht , goed om ook te
    lezen dat jullie volop genieten van deze mooie reis door het Afrikaanse land.
    Groetjes Hans en Trudy

• 23 Juli 2015 - 22:15

Anneke :

Wat hebben jullie het gisteren leuk gehad op de quad biken .en de kinderen ook .en van dag gevlogen wat mooi om tezien .Ellis wilde vroeger ook stewardess worden .leuk hoor Eline voor in zitten genieten maar met ze allen .je verslag is weer mooi Robin dikke kus van (0) Ma Oosthuizen

• 24 Juli 2015 - 08:59

Esther:

wij zijn weer thuis en ben meteen gaan lezen!!
    Rest van de familie slaapt nog maar na een reis van ruim 15 uur dacht Doutzen om 7 uur dat het tijd was voor een wandeling