Woenstijnolifanten en het konijntje - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Woenstijnolifanten en het konijntje - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Woenstijnolifanten en het konijntje

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

24 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

We rijden naar Damaraland, de omgeving verandert weer. We rijden de woestijn weer in en de omgeving wordt weer magisch. Mooie rotsformaties en prachtige vergezichten. Het Mowani mountain camp ligt midden tussen de granieten rotsen. 12 tented lodges met rieten daakjes geïntegreerd in het landschap. De lodge is erg mooi. We hebben zelfs een extra buitendouche, bad en toilet. Naast de lodge staat ook een 2 persokns tentje waar 2 vd kids gaan slapen. Weten ze ook eens wat kamperen is! Boven op de rots genieten we vanaf 17.00 van een Sundowner: een coktail met uitzicht op de ondergaande zon. Het vergezicht is prachtig. Bij het avondeten merken we al dat het sterk afkoelt. In de lodge liggen dan ook verwarmde kruiken in onze bedjes. Daarnaast extra warme dekens. Zoal verwacht komt esmee om 00.40 naar ons toe. Ze is bang in haar tent waar ze met Eline slaapt. Straks komen de bosjesmannen haar ophalen... Om 5.30 gaat de klok en het is ijskoud. Buiten on het vriespunt, dus binnen ook om het vriespunt. Koud, koud,koud. Om 6.30 vertrekken we met de ranger in een open rangerover op zoek naar de zeldzamen woestijnolifanten. Eigenlijk ongebruikelijk dat in een omgeving praktisch zonder water dat hier een groep van olifanten zich zo aan deze omstandigheden hebben aangepast. 4 lagen kleding plus een jas voldoen niet tegen de kou. Ellis raakt zelfs gevoel in haar tenen kwijt. 3 uur lang rijden we in de bittere kou en zien géén olifanten. Als het koud is bewegen de olifanten meer, dus zijn ze verder weg, dus zijn ze moeilijker op te sporen. Wel bergen we een heel jong konijntje dat ligt te bevriezen op een duintje. Blijkbaar haar moeder kwijt. Wimpie besluit om haar mee te nemen naar de lodge waar ze kan aansterken. Eline neemt haar op haar schoot en vertroetelt haar. Even denken we dat dit het enige dier is wat we vandaag zien, maar gelukkig stoten we uiteindelijk toch op de groep olifanten!! Ondanks dat we al mooie ontmoetingen in Tanzania hadden met deze mooie dieren blijft het toch weer fascinerend. Om twaalf uur zijn we terug en warme ons eerste een half uurtje op in de zon.
Vanmiddag relaxen bij de pool en in de lounge en tussen vijf en zes de Sundowner!! Ga nu mijn lichaam met vaseline invetten opdat ik de nacht overleef en niet bevries.. Slaap goed..

• 25 Juli 2015 - 09:18

Anneke :

Hoe is het met jullie hebben jullie het nog zo koud en het slapen in de tent was niet zo leuk he heeft Ellis nog laast van haar voeten ook nog olifanten gezien leuk hoor .en hebben jullie nu goed geslapen in de kauw .weer en mooi ver slag in geniet er van Robin ik volg alles .dikke kus van (0) Ma

• 25 Juli 2015 - 09:49

Esther:

Hey lieverds,

Oh koud brrrr, maar gelukkig wel olifanten kunnen spotten

• 25 Juli 2015 - 11:56

Manon:

Geniet van je mooie verslagen broertje! Wat hebben jullie het fantastisch. Dikke kus aan allemaal.