Afscheid van namibie - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Afscheid van namibie - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Afscheid van namibie

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

30 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

Etosha park valt een beetje tegen. Is natuurlijk ook niet eerlijk als je net een weekje in Tanzania ben geweest. Na de ochtend game drive besluiten we dan ook om voor de lunch terug te gaan naar onze lodge. We genieten smiddags van het uitzicht op de pool en als er een paar dieren aan komen lopen, spurten we snel naar de bunker om van dichtbij foto's te maken. Savonds komt onze zwarte neushoorn weer op bezoek. Wat geweldig om zo een beest van dichtbij te zien.
Gisterenochtend op pad naar het waterberg plateau. Een grote vlakke berg midden in het vlakke landschap. 200 meter hoog. 45 kilometer breed en 20 kilometer lang. Het lijkt het een beetje op de Tafelberg. De lodge ligt binnen het national park van de waterberg plateau. We zijn er om 1 uur. Wimpie maakt vandaag zelf een lunch voor ons. Hij heeft op de weg hiernaartoe wat boodschappen gedaan en verrast ons met heerlijke worstjes en brood met zelfgemaakt kruidenboter. Om 3 uur vertrekken we voor het laatst voor een gamedrive door het waterberg park. In het park zijn enkele van de zeldzame witte neushoorns. Gisteren in etosha zagen we al de zwarte en een witte lijkt ons ons natuurlijk fantastisch. Al snel komen we bij de plek waar 2 witte neushoorns lekker liggen te chillen. We stappen uit de auto en lopen samen met de ranger door de struiken naar de plek waar een jong paartje ligt te luieren. We staan op nog geen 8 meter van de 2 vd meeste begeerde dieren op deze aarde. We zijn stil,en bewegen ons nauwelijks en zo laten ze ons rustig mooie foto's maken. Daarna vervolgen we de 2 uur durende rit die na 10 minuten al geslaagd is. Wessel valt halverwege zelfs in slaap en dat is kenmerkend. Het is mooi geweest in namibie... Zoveel mooie ervaringen. Vanochtend rijden we terug naar windhoek waar we afscheid nemen van onze vriend wimpie. 2 weken zijn we met zijn zessen op pad geweest en zijn ook altijd met zijn zessen samen geweest. Best wel uniek eigenlijk..hij heeft ons veilig genavigeerd, een hele boel dingen laten zien die we zelf nooit hadden opgemerkt, hij heeft bij kleine probleempjes het altijd meteen opgelost.en het was gezellig. Zo zie je maar weer als je je open stelt voor andere mensen en culturen wat voor mooie dingen er kunnen ontstaan. Als afscheid hebben we bij snackketen Wimpy de lunch genuttigd. Vanavond hier in de buurt eten en dan morgen om 8.20 het vliegtuig naar kaapstad, zuid Afrika ..

• 30 Juli 2015 - 20:57

Esther :

hallo allemaal,
    Wat een prachtige grote bamboe met Ellis en Esmée.
    Ik hou veel van bamboe.
    De neushoorn ziet er heeeeeel groot uit wauw.
    Kusjes Li

Xxx