Kaapstad - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

03 Augustus 2015 | Nederland, Amstelveen

Gisterenochtend op pas met de auto/bus. We maken op deze zondag de bekende rit naar kaap goede hoop. Een tocht van 160 kilometer rond het Kaaps schiereiland. Het is gelukkig de gehele dag zonovergoten. De manager vh hotel adviseert ons eerst via de oostkant te gaan en smiddags langs de westkant terug. Dit ivm de zon die smiddags vanuit het westen straalt en de uitzichten daarom mooier zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Al snel komen we aan de oostkant vh schiereiland en rijden langs Ibiza achtigr dorpjes naar muizenberg. Een lang breed strand en een plek voor surfers. Het is zondag en het water ligt dan ook vol met heel veel, vnl. Beginnende surfers. We drinken wat in een surf barretje en rijden via fish hoek naar simon's town en bekijken daar de pinguïn kolonie op boulders beach. Erg toeristisch. De tocht gaat verder naar cape point waar we het laatste stukje naar de oceaan met een kabelbaantje doen en omhoog klimmen naar de vuurtoren. In de verte moet ergens de zuidpool liggen. Vlakbij ligt kaap de goede hoop. Hier rijden we naar toe. De golven klappen hier vol op de rotsen.de kinderen zijn er door gefascineerd. Ik probeer een foto te maken bij het bord van kaap de goede hoop, heb alleen de pech dat er net een bus chinezen voor me staat in een rijtje die er een heel,onefficient, tafereel van maken om één voor één achter het bord staand een foto te maken. Ik mis hiervoor het geduld dus de foto maak ik zonder ons zelf erop. We maken ons op voor de weg terug via de westkust vh schiereiland. De Rivièra van zuid Afrika.via scaroborough (komen langs gousblom straat) en kommetjie nemen we de befaamde 9 kilometer rots slinger weg 'chapmans peak' die prachtig is en waar je de meest fantastische foto's maakt met uitzicht op plaatsjes als hout bay, Clifton en seapoint. Bij deze badplaatsjes is het top druk. Langs de lange boulevards staan we in de file. We hebben om 6 uur gereserveerd bij Sotano , een tapas bar in mouille point, waar we ook precies om 6 uur aankomen. Genoeg gezien en gereden vandaag. Mijn linkerschouder voel ik zelfs door het constant schakelen. Kom er wel achter dat ik links lekkerder schakelen vind als rechts! Al blijft schakelen naar mening nog steeds iets achterhaalds. Bij Sotano speelt een heerlijk reggae bandje. We zijn blij dat we gereserveerd hebben want de hele kust zit propvol. Mooi weer en zondag trekt een hoop mensen naar de zee.
Maandag staat een bezoek aan het wijngebied op de planning. Centraal punt is Stellenbosch. Hier liggen prachtige wijnhuizen met restaurants en wijnproeverijen. Ellen Smit heeft ons getipt over Tokara en Cecile Knippen al een paar weken geleden over Delaire Graff. Het laatste heb ik voor de vakantie uit voorzorg al gereserveerd. Het grappige is dat beide plekken naast elkaar liggen. We gaan hier lunchen. Als we weg rijden uit kaapstad begint het te betrekken. We balen want we willen zo graag buiten lunchen ivm met het prachtige uitzicht bij Delaire. Gelukkig hebben de wolken zo rond 12 uur Stellenbosch nog niet bereikt dus we zitten heerlijk in het zonnetje te lunchen op sterren niveau. De opmaak vd gerechten is mooier als ik ooit ergens heb gezien. Voor de rest vd dag hoeven Ellis en ik niet meer te eten. Nu ik dit tik om even na tienen ben ik nog aan nagenieten van al het lekkers. In de middag rijden we terug en is tijd voor de shopping mall! Na 4 weken is dat ook wel eens lekker! We gaan nog even naar de bios( de minions) en de kids eten popcorn.
Morgen vijf en half uur vliegen naar mauritius, de laatste vakantie bestemming....

• 04 Augustus 2015 - 18:55

Anneke :

Wat is je verhaal weer mooi Robin .kaap de goede hoop leuk voor jullie en de foto is ook mooi .en taps eten is ook lekker genieten weer .en met de kinderen naar de tekenfilm Wessel heeftgenoten en de meisjes .lachen over de schoene van Ellis in de schoenen winkel zijn al 20 jaar lopen achter daar haha van morgen naar Auquarium regen de toch .nu een vliegen naar Mauritius om uitterusten dat het Chillen haha naar het strand .wat zijn de foto's weer mooi je naam goudsblom hoor het naar je de straat goede he .nog een week de tijd vliegt om .Ajax moet spelentegen Zwitserland ook genieten wij dikke kus van (0) ma Annie