Van zanzibar naar namibie - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu Van zanzibar naar namibie - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Ellis Vester - WaarBenJij.nu

Van zanzibar naar namibie

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Ellis

17 Juli 2015 | Nederland, Amstelveen

5 mooie dagen in zanzibar zitten er op. Na de eerste regendag alleen nog maar zon gehad. De kids hadden de laatste 3 dagen een paar leuke kinderen uit Zwitserland ontmoet en waren constant in het zwembad en bij de kidsclub. Ellis en ik hadden een heerlijke gezamenlijke 2 uur durende massage.gezamenlijk in het bad met bougainvilleblaadjes!!daarna in de olie. Esmee haar keelpijn is weg. Myself, ik heb de hele week lichte buikkramp gehad. Maar nu we in Namibië zijn is alles weer ok. De soap meneer Meijer is waarschijnlijk opgelost.we hebben via de mail nu de bevestiging dat hij op weg is naar Castricum.

Maar let op, gisterenavond bij aankomst in Namibië bleek dat de VIJF slaapmaatjes van esmee vergeten waren!!
Vanochtend meteen met Abdallah, medewerker van Baraza resort zanzibar die in het verhaal meneer Meijer meegeholpen heeft, gebeld en gevraagd of hij niet wilde gaan lachen...
Hij meteen teruggebeld dat 4 van de vijf knuffels geovonden zijn. Waar nr. vijf gebleven is mag Joost weten!! Ook deze 4 knuffels gaan met DHL terug naar Nederland. Wordt een leuke stelpost zo langzamerhand..

Maar goed, gisterochtend 2 uur op, 3 uur vertrek naar vliegveld. Half zes de eerste vlucht naar Nairobi, Kenia. Prachtige zonsopkomst kunnen fotograferen. Weer de killimanjaro en mount Meru vanaf 38000 feet hoogte aanschouwd. Rustig wat koffie gedronken en om 12 uur naar Johannesburg, 4 uur vliegen. Één ding valt op waar je ook bent hier in Afrika, iedereen is aardig. Niemand maakt zich druk. Iedereen is aardig en relaxed. Hakuna matata.. Om half zes de derde!! Vlucht naar windhoek. Hoofdstad van Namibië. 2 uur vliegen. Leuke film gezien, the cobbler, iets voor Jos de Graaf. Wat er al niet kan gebeuren met een schoenmaker!! Aankomst in windhoek, temperatuur rond het vriespunt!! Toch even chilly als je de hele week in 30 graden hebt gezeten. Om negen uur gisterenavond Namibië tijd ( is 23.00 zanzibar) iedereen gevloerd in bed. Place to be het Olive grove quest hotel. Onze overburen sliepen hier een dag eerder...waarschijnlijk in het zelfde bed.. Want de familie Smit heeft ook 3 kids. Precies 2 weken geleden sliep prins Harry of Engeland in het zelfde hotel. We hadden hem op zeker herkend.hij sliep volgens de overlevering in kamer 8, wij in kamer 9! We hadden dus buren kunnen zijn. Gelukkig warme dekens want de kamers natuurlijk aardig koud.

Wessel is ziek, drie keer gespuugd en vanmiddag ook diaree. Dus nu maar aan de ORS. Sinds 2 uur zit hij weer achter een IPad, dus het gaat weer wat beter met hem. Direct gaan we naar JOE beerhouse. Lekker wat eten in het meest bekende restaurant van Namibië.
Namibie, het één na dun bevolkte land ter wereld. 2 miljoen mensen op een gebied zo groot als Duitsland. Duitsland, het land hier met een koloniale invloed. Tussen 1880 en 1915 de baas hier in namibie. Hierna Zuid-Afrika, en dus ook apartheid, en sinds 1990 onafhankelijkheid van namibie. Volgens vele wereldreizigers één van de mooiste landen ter wereld! Ik wilde vanmiddag toch even de stad in, Ellis bleef bij Wessel.eline wilde chillen en esmee ging met mij mee. Niet dat windhoek mooi is, maar het is toch een hoofdstad. Wel de meest lelijke die ik ooit gezien heb.
Volgend de boekjes zijn er 4 bezienswaardigheden in windhoek. Allemaal naast elkaar gesitueerd. De christuskirche, daarnaast het ruiterstandbeeld en de 'alte feste' (een Duits fort) en het parlements gebouw. Wel grappig want alle vier zijn ze neergezet door de Duitsers in tijd vd koloniale bezetting.
De middag kreeg ineens een heel andere wending...de christuskirche in een minuut omheen gelopen, de alte feste is nu een museum en het ruiterstandbeeld is onlangs weggehaald en vervangen door een foei lelijk museum met een standbeeld van de eerste nieuwe onafhankelijke president van namibie. Dus maar snel door naar het parlementsgebouw. Dit moet ik eerlijk zeggen, zag er erg mooi uit. Een mooie tuin en een mooi gebouw, het oude ' tintenpalast', zo genoemd vanwege het vele inkt dat de Duitsers vroeger gebruikten voor het tekenen van alle dokumenten. Een statige trap omhoog die leidde naar de ingang van het gebouw waar de eerste en tweede kamer van namibie zich bevinden. Samen met esmee die trap op en een paar mooie foto's gemaakt.
Onder aan de trap stopte een grote Mercedes, privé chauffeur en iemand links achterin. Ik zeg tegen esmee, we blijven even staan hier!!! Een minuut later komt er een heer in pak met paperassen in zijn hand de trap oplopen. Net uit zijn Mercedes dienstwagen gestapt. Ik begroet hen boven aan de trap en stel esmee en mijzelf voor.' Hallo ik ben Robin en dit is Esmee mijn dochter'. Peter stelde zich voor en begon ons te vertellen over het ontstaan van de tuin vóór het parlementsgebouw en een uitleg welke personen alle beelden voorstelden in de tuin. Blijkbaar allemaal vrijheidsstrijders van de swapo, de grootste partij, die in 1990 voor onafhankelijkheid zorgden. Na een tijdje vroeg ik hem wat zijn functie was. Hij beantwoordde dat met voorzitter van de 2e kamer van namibie. Ik legde esmee in Nederlands uit dat we beet hadden.. Peter Katjavivi nodigde ons uit om het parlementsgebouw van binnen te komen bezichtigen. Google hem maar even. Wat gaan er toch andere deuren open als je met een mooie dame op stap bent!! Met trots werd ons de ingelijste grondwet getoond. Daarna de ingelijste ondertekening van de onafhankelijkheid in 1990 met de handtekening van ong. 50 hoogwaardigheidsbekleders. Waaronder die van Peter. Daarna mochten we 2e kamer zaal in. Esmee samen met Peter op de foto op zijn stoel als voorzitter..
Goed, de kop is eraf voor de reis in namibie. Nu naar joes beerhouse voor een Paulaner of Erdinger weisbier en dan morgen op stap naar de naumib woestijn. Het oudste woestijn ter wereld. Samen met Wimpie, onze chauffeur en reisleider de komende 2 weken. Vanochtend ontmoet. Een Namibiër die er uit ziet als een hollander. Die ook goed Nederlands spreekt met een Vlaams accent. Leuk voor de kids want nu is de communicatie wat makkelijker. Bon voyage..
Vanavond volgen er nog een paar foto's!!

• 17 Juli 2015 - 18:58

Oma Annie :

Wat en dag gisteren en de knuffels ook vergeten van Esmee .het word en koffertje met meneer Meijer en knuffels van Esmee naar Castricum .is Wessel wat op geknapt morgen naar Windhoek .even rust van dag beter .genieten weer morgen groeten van Oma Annie dikke kus voor jullie xxxxx

• 17 Juli 2015 - 19:36

Oma Annie :

Wat leuk Robin .dat je het parlement gebouw van binnen hebt gezien ook voor Esmee .en morgen de chauffeur Vlaams praten leuk voor de kinderen groeten OmaAnnie xxxxx

• 17 Juli 2015 - 19:56

Hans En Trudy:

Wat een heerlijk verslag .we genieten er met volle teugen van.
    Esmee met de voorzitter op de foto, cool!
    Net met jullie gesproken via FaceTime,wat een wonder, We hopen dat
    Wessel weer snel de oude is. Hier heerlijk warm weer, alleen vandaag
    te veel wind , windkracht 6 tot 7, om naar het strand te gaan.
    De komende week zal het, als we de weerkundigen mogen geloven,
    ook heerlijk blijven ......dus dan op naar het strand.
    Geniet van Namibië en we spreken elkaar weer over 1 week
    Groetjes vanuit Alkmaar.

• 17 Juli 2015 - 20:59

Caroline Moolenaar:

Wat gaaf dat ik jullie reis nu na kan lezen!!! Je schrijft humoristisch en gezellig! Ga zo door.. dikke kus voor jullie alle vijf!!!

• 17 Juli 2015 - 21:12

Ramon:

Elke keer weer leuk om te lezen

• 17 Juli 2015 - 21:15

Ramon:

...En de foto's te zien.
    Veel plezier!!
    Groetjes, Ramon

• 17 Juli 2015 - 21:49

Riny:

Wat weer een geweldig geestig verslag Robin!
    Jullie zijn echte wereldreizigers met al zijn wel en wee.
    Het is best wel ermoeiend dat reizen maar iet te filmen zo leuk!
    Heel veel plezier dkk X van mij.

• 18 Juli 2015 - 08:49

Barbera:

Lieve Goudsblommetjes,
    Wat een super ervaring om zo'n mooie reis te makem!!!!
    En Robin jou verslagen zijn echt te leuk om te lezen!!!!
    Wens jullie nog heel plezier geniet van alles maar vooral van elkaar

• 18 Juli 2015 - 14:23

Metha:

Lieve Buurtjes,
    Wat was dit weer een prachtig verslag!Wat een belevenis in dat parlementsgebouw! Geweldig! Kijk uit naar het volgende verhaal !
    Liefs,Teo en Metha

• 18 Juli 2015 - 14:23

Metha:

Lieve Buurtjes,
    Liefs,Teo en Metha

• 18 Juli 2015 - 16:48

Teddy!:

Zielig voor Wessel dat hij ziek was maar gelukkig is de Ipad een medicijn! En ik ben benieuwd naar de foto's!

Groetjes Teddy!

PS: Esmee, ik mis je heel erg!

• 18 Juli 2015 - 21:34

Els En Jos De Graaf:

fantastische verhalen en wat een mooie reis. leuk om te lezen!
    gr els en jos

• 21 Juli 2015 - 18:34